úterý 2. února 2016

Veganské jogurty a dezerty

Tak tady pro vás mám článeček, kde budu hodnotit různé rostlinné (sójové, rýžové, ovesné atp.) dezerty a jogurty. Kritérium, podle kterého jsem udávala hodnocení, byla převážně chuť. Co se týče složení, je k němu také přihlédnuto, ale jelikož nejsem odborník na výživu a jednotlivé složky ve složení nedokážu zas až tak dobře vyhodnotit a určit, nakolik je produkt přírodní či chemický, nebudu se ani v hodnocení snažit o nějaké rozbory. Prostě už to nechám na vás.
Také musím podotknout, že si takovéto výrobky nekupuji každý den. Jednak kvůli vyšším cenám některých z nich, ale také proto, že mi to přijde trošku zbytečné a takovou potravinu nutně nepotřebuji, na snídani dám raději přednost kaši z vloček. Každopádně na občasné zpestření či mlsání si klidně dám. Nebo když maminka koupí :-D
Seženete ve zdravých výživách, hodně věcí také v Globuse, Bille, Tescu atd.


Sojagurt Joya

Zatím jediný rostlinný jogurt, co jsem jedla. Míchám jej do ovesné kaše, samotný jej jím jen málokdy.
Zatím vyzkoušené varianty:
Natur: tedy bílý, i když vlastně tak úplně bílý není, přece jen, ta sója barvu ovlivní. Obecně jsem nikdy neměla moc ráda bílé jogurty a to platí i o tomto, takže asi nemohu hodnotit příliš objektivně.
Špatný není, ale ta sójová pachuť tam trošku zůstává, je to trošku jako rozmixované tofu.

Moje hodnocení: 2,5/5




Ovocné: meruňka a jahoda, tak tyhle mi chutnají oba, více spíše ten meruňkový. Obsahují kousky ovoce.

Moje hodnocení: 4/5

Kika rýžový dezert (SojaProdukt)

Začneme výrobkem od firmy SojaProdukt. Vím, že plno lidem nechutná, ale já za sebe musím říct, že není špatný, alespoň co se chuťové stránky týče. Jinak je ale na můj vkus hodně sladký a chuť působí malinko uměle. Konzistencí bych ho přirovnala k...ani nevím čemu. Asi něco pudinkem a jogurtem.
Cena není v porovnání s jinými rostlinnými jogurty a dezerty nijak vysoká (cca 14 Kč, tuším), ale nejspíš odpovídá kvalitě složení. Takže za mě jednou za čas fajn, ale jinak nemám potřebu si jej kupovat.
Naleznete v příchutích vanilka, meruňka, malina a jahoda.
P.S. Myslím, že to samé se prodává také pod názvem Sojáčik, je to od stejné firmy, rovněž rýžový dezert.

Moje hodnocení: 3/5

Ovesný dezert (Kalma)

Tohle už je něco trošku víc pudinkovějšího (je takový tuhý, nevyteče z kelímku) a také lepšího. Obsahuje celozrnný oves, extrakt z čekanky, slazen je stévií a jak uvádí obal, je také zdrojem vlákniny, vápníku a vitaminu B12.  Jsou v něm cítit malinké kousky vloček.
Prodává se ve dvou variantách, čokoláda a vanilka, kupuji jej ve zdravých výživách nebo v Globuse.

Moje hodnocení: 4/5

Alpro dezert

Tak proti tomuto dezertu, který připomíná pudink, nemůžu nic namítat, je to fakt mňamka. I když je vyroben ze sóji, není v něm sójová pachuť nijak znát, za což si u mě rozhodně zaslouží plusové body. Odradit však může vyšší cena.
Příchutě: vanilka, čokoláda a tmavá čokoláda, nově snad i karamel, ale ten jsem viděla v Rakousku, nevím, jak v ČR.

Moje hodnocení: 5/5

Soja Dessert (Alnatura)

Označila bych jej za takovou levnější variantu dezertu od Alpra. Přijde mi dost podobný, možná o něco málo sladší.
Příchutě: čokoláda, vanilka

Moje hodnocení: 5/5

Rýžový dezert Provita


Zatím jsem vyzkoušela dva, a to v příchutích karob a lesní směs. Karobový mi chutnal asi o něco víc, jen v něm byl cítit jakoby nějaký prášek (možná právě z toho karobu?). Lesní směs je také dobrá, chutná skoro úplně jako jogurt. Konzistenci však má tento dezert spíše pudinkovou. 
Plusem je, že není ze sóji, se kterou by se to také nemělo přehánět a mimo to se vyvarujete i její nepříjemné pachuti ("ocasu"), která se někdy v sójových výrobcích vyskytuje.

Moje hodnocení: 4,5/5

Žádné komentáře:

Okomentovat