pátek 7. srpna 2015

V horkých dnech potřebují ptáci vaši pomoc



V minulém článku jsme si řekli něco o tom, jak pomoci zvířatům trpícím ve výhni aut svých majitelů, teď si v krátkosti povíme, jak pomoci ptákům, kteří se potřebují ochlazovat, bohužel však v létě nemají kde, protože dochází k vysychání kaluží.

Jak jim tedy můžeme pomoci? Naprosto jednoduše. Umístěte na zahradu, balkón či okenní parapet nízkou misku s vodou, kde budou mít ptáci možnost se napít i okoupat. Nebo si můžete na zahradu pořídit ptačí pítko, které může být pro zahradu hezkým doplňkem.



Ve vedrech se také často stává, že mláďata ptáků předčasně vyskakují z hnízd. Bez lidské pomoci by pak nepřežila. K sepsání tohoto článku mě mimo jiné dovedla i událost, která se stala nedávno u mě doma. Náš kocour chytil mladého kosa/drozda (pardon, nevyznám se moc), který ale neměl žádná viditelná zranění. Jen seděl a rychle dýchal, jinak se nijak nesnažil o pohyb. Začala jsem tedy zjišťovat, co s ním udělat. Našla jsem i návody na domácí péči o zraněného ptáka, na to jsem si však netroufala a rozhodla se vyhledat nejbližší záchrannou stanici. Jejich seznam naleznete zde. Pokud nemáte možnost ptáka či jiné zvíře sami dovézt, slyšela jsem, že vyjíždí samotný personál, takže zkuste zavolat, za zeptání nic nedáte. Dále mi byla doporučena možnost napsat na FB stránku Ptáci Evropy, kde jsou schopní poradit nebo si pro ptáčka přijet a vypiplat ho.
Každopádně, pokud najdete zraněného ptáka, zkuste ho co nejdříve napojit, jelikož u ptáků nastupuje rychle horečka a s ní i dehydratace.

Takže zkoušejte pomáhat, jak se dá, protože každý život se cení.

Žádné komentáře:

Okomentovat