sobota 20. června 2015

Lidé, kteří mě inspirují

Zdravím! :)

Venku prší, zkoušky jsou téměř hotovy a já nemám co na práci, proto jsem se po dlouhé době rozhodla sepsat článek, a to o lidech, kteří mě nějakým způsobem inspirují. Uvádím takovou svoji TOP 5, ale určitě by se jich našlo daleko víc, v podstatě každý člověk, kterého tady uvedu, reprezentuje nějakou širší skupinu.

1. Gary Yourofsky



O Garym už jsem začala psát rozsáhlejší článek, tak se jej snad v brzké době dočkáte. Protože tento člověk si to rozhodně zaslouží.
Garymu je 45 let, pochází z USA, konkrétně z Michiganu. Je velkým bojovníkem za práva zvířat, pro jejich dobro se nebojí opravdu ničeho, o čemž svědčí i fakt, že byl již více než 10krát za své aktivity zatčen, 77 dní strávil např. v kanadském vězení, poté co pronikl na kožešinovou farmu a osvobodil stovky norků čekajících na smrt. Kvůli tomu je mu také zapovězen přístup do Kanady a Británie.
Je rovněž veganem a autorem dnes už proslulé přednášky, jež bývá označováno jako "Best speech you will ever hear", tzn. "Nejlepší řeč, jakou kdy uslyšíte", ve které velmi logicky popisuje veganství a ochranu zvířat jako tu nejlepší možnou cestu. (po shlédnutí této přednášky jsem se definitivně rozhodla přejít na veganství).


2. Jane Goodall


Slavná primatoložka, etoložka a antropoložka původem z Londýna. Po téměř celý svůj život se zabývala studiem života primátů a učinila objevy, jež kompletně změnily pohled na tato zvířata. Celkově prosazuje přístup ke zvířeti jakožto k cítící a myslící bytosti, se kterou se musí zacházet s respektem.






3. Tändzin Gjamccho (14. dalajláma)


:)) Nojo, opravdu mám ráda dalajlámu. Četla jsem už několik jeho knih a protože je mi celkově buddhistická filosofie blízká a jeho myšlenky mě velmi ovlivnily. Je to pozitivní člověk, ze kterého jeho dobrá energie čiší na všechny strany. Přála bych si, abych se s ním jednou mohla setkat.






4. Dewii (Karolína Rathousová)


Pojďme se na chvilku přesunout do českých vod. Kdo je v Česku veganem a nezná Dewii, jako by snad ani nebyl. Dewii se veganství věnuje naplno, zajímá se o vaření a sportování (je jedním z mnoha důkazů, že i na rostlinné stavě lze budovat svaly), sestavuje jídelníčky a nedávno jí vyšla kniha s názvem Veganův průvodce. A to jsem určitě zdaleka nezmínila všechny její aktivity. blog, instagram a videa na youtube. Mimo to je moc krásná a milá, proto pravidelně sleduju její




5. Plum Suicide


Plum Suicide, vlastním jménem Anastasiya Tychinska (ani nevím, jestli jsem to napsala dobře, je to prostě Plum :-D), se od předchozích zmíněných osob odlišuje a to tím, že není ani vegankou, ani bojovnicí za práva zvířat, ale přesto ji zbožňuju a inspiruje mě především po vzhledové stránce...Je to jedna ze Suicide Girls, tedy alternativních modelek, má fialové vlasy, spoustu tetování a je prostě dokonalá. Když mám špatnou náladu, sleduju její videa nebo instagram, vždy mě nabije energií a taky chutí se sebou něco dělat.









Mějte se krásně :)

Žádné komentáře:

Okomentovat