úterý 21. dubna 2015

Místo vejce banán...recenze veganské kuchařky

Tak jsem se konečně dokopala k tomu, abych zrecenzovala kuchařku, kterou jsem si nadělila k Vánocům. Jedná se kuchařku s názvem Místo vejce banán, nejen veganská kuchařka a vytvořily ji dvě moc šikovné holky Katka Balcarová a Veronika Chládková.



Jak už název napovídá, nejsou v této knize jen recepty, ale najdete zde také dobře zpracované informace o zdrojích jednotlivých látek (bílkoviny, vápník, železo atd.) a jak tipy, jak jich mít dostatek, pokud se stravujete vegansky. Dále tady máme příklady jídelníčku, informace o potravinách, návod jak vyrobit domácí seitan, mléko nebo jak klíčit semínka, ořechy a luštěniny. Na konci jsou pak rozhovory s veganskými sportovci.

Kniha má 140 stran a nemá pevnou vazbu, takže při vařené si ji musíte zatížit, aby se vám nezavírala, ale to neva. Co se mi na ní líbí je, že recepty neobsahují žádné drahé a špatně sehnatelné suroviny, ale jsou spíše jednodušší a cenově dostupné. Ostatně cena je také udána u každého pokrmu spolu s výživovými hodnotami, což také oceňuji.

Receptů tady najdete celkem 47 (pokud jsem dobře počítala). Já jsem jich zatím vyzkoušela 10 a všechny se povedly na jedničku (např. veganská pizza, které moje matka tak nedůvěřovala a pak jí tak chutnala :) ) a budu tedy zkoušet dál.

Navíc autorky jsou hrozně milé a příjemné slečny, knihu jsem objednávala přímo u jedné z nich a přišla mi dokonce s věnováním, takže krása :) Je vidět, že ji nepsaly pro zisk, ale pro radost a proto, aby se nenásilně rozšířila veganská filozofie.

Tleskám a nemám co vytknout :)

Dokonce i moje blogová kočička ji schvaluje :)

Pokud byste ji chtěli zakoupit, tak např. tady, nebo si ještě vygooglete další obchody. Tuším, že určitý počet výtisků byl i na kamenných prodejnách, ale jak je to teď, to nevím.

Žádné komentáře:

Okomentovat