úterý 28. dubna 2015

Americké vegelívance

Dnešní den mě líbá kuchařská múza, takže bych pořád něco kuchtila a kuchtila. Vyzkoušela jsem dva nové recepty a hned je zařadila do těch nejvíc top receptů, které jsem kdy vařila.
Takže začneme.
Jako první byly lívance na snídani. K těm jsem se odhodlávala už dlouho, ale pořád se k nim nemohla dokopat, protože jsem nikdy nic ve stylu lívanců a palačinek nedělala a bála jsem se, že se to rozpadne, připálí a bůhví co ještě :-D No ale nestalo se tak a já jsem si dnes ráno moc pochutnala.



Na 4 lívance (o průměru tak 10 cm), tzn. porce pro 1 osobu, budeme potřebovat:

  • půl hrnku hladké mouky
  • lžíce kypřícího prášku
  • 2 lžičky třtinového cukru
  • půl hrnku rostlinného mléka
  • lžíce rostlinného oleje
  • špetka soli
  • ovoce (nemusí být)


Jak na to?

  1. Smícháme mouku, kypřící prášek, cukr a sůl
  2. Do směsi přidáme mléko a olej, případně ovoce (já jsem dávala na malé kostičky nakrájené jablko, ale může být opravdu cokoli) a vše důkladně promícháme
  3. Pánev rozehřejeme na střední stupeň, nabereme těsto naběračkou a vlijeme jej doprostřed pánve.
  4. Lívanec se začne zatahovat, na jeho povrchu se objeví bublinky. Až vymizí tekutá část a lívanec ztuhne tak, aby šel otočit, otočíme jej a opečeme i z druhé strany.

K lívancům se hodí cokoli: od čerstvého ovoce, po marmeládu po jogurt. Můžete je jíst i na ryze americký způsob, tzn. přelité javorovým sirupem. Já nejsem zrovna milovník extra sladkého jídla, takže si je příště dám spíše s tím jogurtem, který je do kysela, nicméně dnes jsem si je dala s banánovým pyré, které jsem připravila z rozmačkaného banánu s trochou sojového mléka do přisypala jsem trochu kokosu. Pokud máte rádi sladké, pak to bude pro vás ideál :)




Žádné komentáře:

Okomentovat