úterý 28. dubna 2015

Lilková čína

Máte rádi lilek? Já moc. A proto když jsem zjistila, že mají v Albertu lilek v akci, neváhala jsem a hned si jeden pořádný koupila. Pak jsem pohledala recepty ve své kuchařce, dala jich pár dohromady a uvařila (pro mě) kulinářský zázrak. A opravdu lituju, že se nedá přes internet sdílet vůně, protože...ta vůůůně...:-D Nádhera...











Co budeme potřebovat? (2 porce)

  • lilek (1 malý nebo půl velkého)
  • 4 žampiony
  • hrst nesolených arašídů
  • 1 cibule
  • 2 stroužky česneku
  • zázvor (čerstvý nebo mletý)
  • sójová omáčka
  • sladká chilli omáčka
  • lžičku třtinového cukru
  • solamyl
  • olej
  • pepř, sůl


Jak na to?

  1. Nejprve si nakrájíme lilek na kostičky, pořádně posolíme a necháme na 15 minut tzv. vypotit. Lilek tak vypustí vodu, která je hořká, je to důležitý krok, tak se na to nevykašlete :)
  2. Mezitím si nakrájíme na jemno cibuli, česnek, a případě i zázvor (tenký plátek). Pokud nemáte čerstvý, použijte v průběhu vaření sypaný. Dále si nakrájíme žampiony.
  3. Na oleji osmahneme cibulku s česnekem a zázvorem, pak přidáme žampiony a lilek, ze kterého jsme slili vodu, jež se nám z něj "vypotila".
  4. Podlijeme 1 deci vody, přidáme dvě lžíce sójové omáčky, chilli omáčku podle chuti, cukr, pepř a sůl (se solí to raději nepřeháníme, slaný je lilek i sójovka). Přidáme arašídy a dusíme, dokud vše nezměkne.
  5. Nakonec opatrně vmícháme lžíci solamylu, aby se nám pokrm zahustil a máme hotovo.
  6. Podáváme nejlépe s rýží.
 před dušením...
 ...po dušení....
...hotovo :) Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat