pátek 31. října 2014

Říjnové recepty

Po dlooouhé době jsem zase zpět a to s recepty. Nechce se mi publikovat je po jednom, přece jen nejsem nějaký foodie blog, abych se tu s tím nějak extra roztahovala, takže je hodím všechny do jednoho článku.
Berte je jako tipy, jak vařit bez masa a dalších živočišných produktů. Všechny recepty jsou poměrně rychlé a snadné a budu ráda, když je vyzkoušíte a zachutnají vám.
Jídlo, které uvařím, se snažím nějak slušně nafotit, ale nechce se mi s tím nějak extrémně čančat, navíc můj foťák ani mobil nedělá zrovna nádherné fotky, takže to omluvte, prosím :)

Jaké recepty tedy v článku najdete?

  1. Zelenina s čočkou na kari
  2. Tortilla s tofu a zeleninou
  3. Kuskus s tofu a zeleninou
  4. Marinované sójové kostky
  5. Čočka s opečeným tofu

Pokud vás zaujaly, pak čtěte dál :)


1. Zelenina s čočkou na kari

Tento recept pochází od Dewii, je to taková fajn zeleninová rychlovka.




Co budeme potřebovat? (na dvě porce)
2 brambory, půlka květáku, 4 rajčata, 2 stroužky česneku, třetina pórku, 80 g červené čočky a/nebo kuskus, kari koření, sůl, pepř, olivový olej

Brambory nakrájíme na kostky a uvaříme ve vodě se solí a kmínem. Na oleji osmahneme česnek nakrájený na plátky, přidáme a orestujeme květák rozdělaný na růžičky a pórek nakrájený na kolečka. Poté přidáme nakrájená rajčata a vsypeme červenou čočku, já osobně, protože jsem žrout, přidávám navíc ještě kuskus. Podlijeme vodou a dusíme, dokud čočka nezměkne. Poté slijeme vodu z uvařených brambor a přidáme je do směsi, kterou podle chuti okořeníme solí, pepřem a kari. Snad se vám nepodaří jako mně, že místo špetky kari do jídla vsypete skoro celou lahvičku :) (i když na vypálení červa je to určitě dobré) :)


2. Tortilla s tofu a zeleninou

Zdravější obdoba fastfoodového wrapu, která rozhodně neurazí.





Co budeme potřebovat?
kostku tofu (jakékoli, nejlépe však natural, já jsem použila uzené), červenou papriku, rajčata, ledový salát, několik žampionů, kečup, tofunéza / sojanéza (majonéza), sojová omáčka, tortilly, případně další zeleninu (okurky, pórek, co vás napadne :)),sůl a kmín

Tofu si naložíme minimálně na hodinu do sojové omáčky. Žampiony nakrájíme na plátky a dáme dusit spolu s kmínem a solí. Po chvilce k nim přidáme tofu, ze kterého jsme předtím slili omáčku. Pokud bude ve směsi moc tekutiny, bude vám to pak z tortilly téct a to není nic moc. Nakonec přidáme nakrájenou papriku a ještě chvilku dusíme.
Tortillu ohřejeme podle návodu na pánvi (kdo je šikovný, může si udělat domácí, ale já byla líná). Poté ji pomažeme sojanézou, kečupem, přidáme tofu směs a dále zeleninu (nakrájená rajčata a salát). Tortillu zabalíme a můžeme papat :)


3. Kuskus s tofu a zeleninou

Extra jednoduchý recept typu "co dům dal". Skoro už si ani nepamatuju, co všechno jsem tam naflákala, ale fantazii se meze určitě nekladou :-D V podstatě tedy ani nevím, jaké ingredience napsat.




Co budeme potřebovat?
jakékoli tofu, kukus, zeleninu (mrkev na proužky, papriku na kousky, rajčata na kousky, cibule), případně žampiony, rajčatové pyré, kari, sůl, pepř

Postup je opravdu primitivní, prostě jen na cibulce osmažíme tofu, přidáme nakrájenou zeleninu a zasypeme kuskusem, vlijeme rajčatové pyré a dusíme, podle potřeby podléváme vodou. Nakonec ochutíme kari kořením, solí a pepřem


4. Marinované sójové kostky

Můj první pokus se sójovými kostkami byl takový nemastný neslaný. Potřebují opravdu dostatečně okořenit a ochutit. Napodruhé už se mi to podařilo a já se o recept prostě musím podělit :)



Co budeme potřebovat?
na marinádu (na 100 g sojových kostek): 6 lžic oleje, 2-2 lžíce kečupu, 2 lžíce sojové omáčky, 1 cibule, 3-4 stroužky česneku, mletý pepř
sojové kostky (100 gramů vyjde cca pro tři až čtyři osoby, záleží jak velcí žrouti to budou)
zeleninový bujon

Podle návodu na obale uvaříme sojové kostky ve vodě, do které přidáme zeleninový bujon. Po uvaření je zcedíme, zlehka vymačkáme přebytečnou vodu a pak dáme do marinády, kterou jsme vyrobili smícháním oleje, kečupu, sojové omáčky, pepře, cibule a česneku. Necháme minimálně hodinu odležet v marinádě, aby sojové maso nasálo chuť.
Pak už akorát opečeme na pánvi, cca 10-15 minut. 
Podáváme např. s opečenými bramborami a zeleninovou oblohou.


5. Čočka s opečeným tofu



Tenhle recept bude krátký a výstižný, jelikož návod na čočku vynechám. Přivezla jsem si ji z domu, dělala ji babička podle svého tajného receptu a proto vám jen šalamounsky poradím, ať si čočku připravíte tak, jak ji máte rádi :)
K čočce podáváme uzené tofu (já jsem použila od firmy Veto), které opečeme na nadrobno nakrájené cibuli, které jsem zlehka zasypala mletou paprikou (není nutné).
Výborné je tohle jídlo s kyselou okurkou nebo nakládanou paprikou a opečeným chlebem :)

Om nom nom ^^ dobrou chuť! :)

Žádné komentáře:

Okomentovat