úterý 24. března 2015

Vege pomazánky (recenze)

Dnes Vám přináším recenzi kupovaných vege pomazánek, protože jsem jich ochutnala už hodně a plno z nich mi moc chutná. Postupně budu do tohoto článku vkládat další ozkoušené výrobky.
Co se týče uvedeného složení, nevypisuji jej kompletně, ale uvádím jen hlavní složky, tzn. neuvádím, že je tam třeba voda, olej apod.

Rozkliněte celý článek :)




Začnu těmi od firmy Veto. Kupuji je v Globuse (dále je lze koupit ve zdravých výživých, Tescu) a celkově je hodnotím velmi kladně :) Nedávno měli slevu, takže mi mamka nakoupila do zásoby :-D Neobsahují konzervanty, barviva, aromata, éčka a samozřejmě ani složky živočišného původu.

Odkaz na stránku firmy, najdete tam i recepty apod. A mimo to mají (podle mě) nejlepší uzené tofu :)

1. Bylinková


tofu, pohanka, bylinky

Dobrá, nevím, co bych víc dodala :) Obecně mám ráda bylinkové věci, takže pro mě ideální.

Hodnocení: 5/5



2. Toskánská


sója, rajčatový protlak, cibule, brambora, paprika, mrkev

Moje nejoblíbenější. Je chuťově výrazná, dobře okořeněná, mírně pikantní.

Hodnocení: 5/5











3. Tatarská


sója, rajčatový protlak, ovesné vločky, hořčice, okurka, smažená cibule

Chuťově moc dobrá, pikantní, jen mi malinko malilinko vadila ta "masová" struktura, kterou dělají vločky, každopádně někomu, komu maso chybí, bude určitě vyhovovat.

Hodnocení: 4/5









4. Žampionová


tofu, pohanka, žampiony

Tak s touto pomazánkou mám trochu problém. Napoprvé mi docela chutnala, jen mi přišla trochu řidší. Napodruhé však nebyla nic moc, voněla až moc intenzivně po žampionech a byla velmi hořká. Je možné, že jsem koupila nějaký vadný kus, každopádně už si ji asi nekoupím.
EDIT: Koupila jsem ji potřetí a byla dobrá, takže to předtím byl asi opravdu jen vadný kus :-D

Hodnocení: 3/5







Další varianty: cibulová, česneková, italská, škvarková




Pomazánky Alfabio

1. Mexická



sója, cibule, droždí, kukuřičný škrob, paprikové vločky, chilli

Tato pomazánka je díky chilli dost pikantní, ale vůbec ne špatná. Ideálně si ji představuju např. na topinky. Chutná i masožravé mamince :-D

Hodnocení: 5/5






2. Tatarák




sója, sterilizovaná zelenina, rajský protlak, hořčice, pšeničná mouka, cibule, česnek, worcester, paprika

Obdoba tatarské pomazánky od Veto, tato však v sobě nemá vločky. Na nákupu po ní sáhnul přítel, sám a dobrovolně (myslel si, že je to z masa :-D). Dala jsem si ji s ním a chutnala mi, je taky dost pikantní, hezky načervenalá. Zase bych si ji dokázala představit třeba na topince.

Hodnocení: 5/5



3. Pažitková



sója, cibule, česnekové koření, pažitka, droždí

Na mě chuťově trochu nevýrazná, řekla bych, že je tam dost cítit to droždí. Taková "nenadchne, neurazí".

Hodnocení: 3/5











4. Francouzská



Tak tuhle fakt můžu, má takovou vyuzenou chuť mi přijde, nevím jak bych to popsala. Ale je dobrá.

Hodnocení: 5/5









Sunfood

Tofu lahůdka



Na to, že má tato pomazánka tak jednoduché složení (sója, slunečnicový olej, směs koření, shoyu, mořská sůl), je chuťově moc dobrá. Nemám jí co vytknout, navíc se mi líbí křeček na obalu :-D

Hodnocení: 5/5








Lahůdka čočková



Tak tohle teda nebyl můj pravý šálek čaje. Ač čočku miluju, tak tahle pomazánka mi nepřišla jako nějaký velký zázrak a protože jsem člověk, který jí i očima, tak se mi nelíbila její barva, chuťově taky nic moc extra. Možná kdyby byla z čočky červené a jinak ochucená, tak by to bylo lepší.

Hodnocení: 1/5


Amunak

Provensálská pomazánka

Zatím moje jediná, ale určitě ne poslední pomazánka od firmy Amunak. Moc mi chutnala, dobře okořeněná, ve složení není na prvním místě sója, ale zelenina (mrkev, fazolové lusky, květák) a ta zelenina je tam podle mne znát. Dále je tam hrachová bílkovina, bramborový škrob, fermentovaná sója a pšenice a samozřejmě provensálské koření.

Hodnocení: 5/5

Existuje velké množství dalších variant, tak se těším, až je postupně ochutnám.





Veggie (Interspar)

Interspar má svou vlastní značku Veggie, která vyrábí vegevýrobky (např. polotovary, hummus, saláty, lasagne, zmrzlinu a ani nevím co všechno dalšího), ne všechny jsou vegan tuším, každopádně jsou hodně chválené.

Při svém pobytu v Rakousku jsem vyzkoušela snad všechny druhy a můžu konstatovat, že mi chutnají naprosto všechny. Nevím však, jestli jsou všechny druhy k prodeji i v ČR.

Hodnocení: 5/5







Patifu

Hned na úvod řeknu jedno: Patifu je nebe! Nevyzkoušela jsem všechny, zatím pouze dvě, ale zamilovala jsem se a budu zkoušet a vyhazovat za ně peníze :-D Nejsou totiž úplně nejlevnější, ale občas si člověk takovou dobrůtku může dopřát.
Patifu nejsou ani tak pomazánky, jako paštiky. Já měla rajčatovo-olivovou a hokkaido. Obě byly výborném druhou jsem dávala zkoušet i mamce, která říkala, že to voní i chutná líp než masová paštika.
Jinak je seženete v příchutích delikates, s hlívou, toskánská, gourmet, s bylinkami, bazalka - česnek a orient, přičemž první tři jsou na stránkách firmy hodnocené jako TOP.
Na oficiálních stránkách najdete také recepty, které s pomocí těchto pomazánek můžete ukuchtit.
Takže doporučuji na zkoušku, určitě budou chutnat i těm, co jedí maso, ale nechtějí jíst nezdravé paštiky ;) Lze je koupit ve zdravých výživách a Globusu a možná ještě jinde.

Hodnocení: 5/5


VegaHit

Tak tyto pomazánky se slovenským původem nedoporučuji. Měla jsem dvě verze: paprikovou a s restovanou cibulkou. Ta první se ještě jakž takž dala, ale druhá je naprosto bez chuti, žádná restovaná cibulka tam nejde cítit a navíc ještě poměrně nechutně vypadá.
Na netu o nich není žádné info, ani na stránkách výrobce, který se jimi asi rozhodl nechlubit.

Hodnocení: 1/5



Tak snad vám srovnání k něčemu bude a nějaké pomazánky vyzkoušíte, i když nejlepší je samozřejmě udělat si svoje vlastní doma podle své chuti a fantazie :)





Žádné komentáře:

Okomentovat