středa 13. srpna 2014

Barbeque Tofuburger (recept)

Tohle pečené tofu v marinádě je zatím moje nejoblíbenější úprava tofu, která neurazí (odzkoušeno v praxi) ani neochvějného milovníka masa.



Inspirovala jsem se receptem na scribbler.cz (skvělá stránka, doporučuju!)
Jinak se omlouvám za nepříliš kvalitní fotky, jednou nafotím líp a vyměním je!

A teď už samotná příprava:

Ingredience:


  • tofu - jakékoli, já jsem použila bylinkové a uzené, uzené se do toho podle mě hodí víc, ale záleží na chuti, jedno balení lze použít na dva burgery
na BBQ marinádu:
  • 6 lžic kečupu
  • 1 lžíce hořčice
  • 1 lžíce jemně nakrájené cibule
  • 1 prolisovaný / nastrouhaný stroužek česneku
  • 1 lžička sušeného česneku
  • půl lžičky pepře
  • 1 lžíce papriky
  • 2 lžíce rýžového octa
  • 2 lžíce hnědého cukru
  • olej

  • housky, zelenina a majonéza (veganéza, sojanéza) 

Příprava:

Ingredience na marinádu smícháme a povaříme, buď na pánvi nebo v hrnci, já vařím v hrnci, necháme dojít k varu a poté vaříme 10-15 minut. S množstvím jednotlivých ingrediencí to nepřehánějte, pokud nemáte v lásce extra pálivé, já jsem spíše ubírala, protože když se to ještě povaří, dostane to ty správné grády, v housce se to pak ale ztratí.

Tofu si podélně rozkrojíme na dva plátky. Já jsem krájela i na kostičky nebo plátky, aby to bylo co nejvíce křupavé. POZOR! Je důležité tofu zbavit vody vymačkáním, takže obalit do ubrousků a pořádně na něj zatlačit, voda obsažená v tofu by to kazila. 

Poté jej potřeme vychladlou marinádou a poklademe na pekáč. Dáme péct do trouby předehřáté na 180 °C, pečeme 20-25 minut, podle toho jak to máte rádi.


Pak už stačí jen trošku opéct housky, pokud chcete, dát na ně majonézu, případně zbytek marinády, dodat zeleninu a máme hotovo :)




Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat